Quan esdeveniments antics es
podien concebre com successos quotidians. Una època on el mite mai es nomenava
sinó per inferències que subjugaven i garantien l'ordinalitat. Podem dir que la
immersió era el producte d'aquesta tradició literària.
Aquest camí s'accelera fins el
vertigen i arriba al zenit de l'autoreferencialitat sota l'esclat de les bombes
i les guerres massives. Mai la destrucció havia parlat tant obertament de la
condició humana. Un missatge que omet l'esperança del seu diccionari per
arreplegar totes les variants de la massacre. Per un balcó de París desfila el
cadàver de l'autor, objecte de bromes per part d'una munió de joves al voltant
de la figura imponent del jove Buck Mulligan.
Mentrestant, cercant l'obliqua
generositat del sexe de Molly, l'hebreu errant cova 24 segons d'una intensitat
matisada per l'etanolidíac recorregut
dublinès. Després ens comenta: -Amb lliçons inesperades a una edat
inapropiada vaig consumir les referències creuades de la immersió. Sabia estar
completament perdut. Per moments, fins i tot, vaig planejar l'escomesa
personal, la iniciativa, la sortida, l'avenç i el diluvi. Després només la
vida. Quant a la interactivitat em va arribar tard. Massa per omplir, sovint
només he vist en aquestes proclames una buidor semblant a la que em proclamaven
des dels paradisos més distants, però en les quals, no s'escenificava tragèdia
ni comèdia, sinó pura representativitat. No volia entrar en aquesta farsa. Ara,
finalment dono gràcies de ser prou gran per poder observar com aquestes
produccions, aquells jocs que ragen, volten al meu costat. Ja no soc reticent a
l'experimentació, senzillament, no tinc por-.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada